2012. december 28., péntek

Szünet

Halihó!

Élvezzük a szünetet, sosem unatkozunk. :-)
Szerdán úgy volt, hogy Lisa apukájáékhoz megyünk karácsonyozni és Dottinak (Lisa apukájának a feleségének) az anyukájának a szülinapját ünnepelni, ugyanis január 1-én lesz 90 éves! Viszont betegek, így elhalasztottuk. Valószínűleg jövő héten látogatjuk meg őket. Így a szerdai napot csak itthon töltöttük. Valójában egészen délelőtt csak tévéztünk és puzzle-t raktunk ki.

Ez a Star Wars puzzle nagyon nehéz volt

Ez a puzzle egy kép a new york-i Times Squere-ről. 2 óra alatt raktuk ki (Malaney, Sam, Steve és én)

Majd pedig mivel karácsonyra kaptunk mozijegyet, így délután ki is használtuk és elmentünk a moziba. A Silver Linings Playbook-ot (Napos oldal) néztük, Bradley Cooper és Jennifer Lawrence főszereplésével.
Patről (Bradley Cooper) szól, akit a pszichiátriáról engedtek ki és most az szüleivel él. Azt tervezi, hogyan hódíthatná vissza volt feleségét, de közben találkozik Tiffanyval (Jennifer Lawrence) a mentálisan instabil özveggyel, aki a legjobb barátjának a feleségének a lánytestvére. Ennek a furcsa páros furcsa kapcsolata váratlan élményeket hoz, amit a mentális állapotuknak is köszönhetnek... Egy előzetes videó a filmhez: Napos oldal. Remélem felkeltettem az érdeklődéseteket :-)

A csütörtököt Edith-tel (a Rotary-s counselor-ömmel) töltöttem. Együtt ebédeltünk egy mexikói étteremben. Nagyon sok mexikói étterem van errefele, nekem nagyon ízlik. Egy kis ízelítő a mexikói ételekből:

Taco

Burrito

Enchilada

Csirke húsos quesadilla

Chilli

Guacamole és kukorica chips

Mexikói pizza

És voilá... amit én ettem:
Taco, burrito, enchilada, rizzsel, babbal és tejföllel ;)

Remélem a képek láttán rendesen megéheztetek, mert én igen... :D

No szóval, ebéd után pedig egy természettudományos múzeumba mentünk, ami nagyon szuper volt! Hatalmas múzeum, rengeteg látnivaló van. Egy egész nap nem lenne elég mindent végignézni. Dinoszauruszokról, az űrről, vulkánokról, az emberi testről, észak-amerikai indiai kultúráról, egyiptomi múmiákról, állatokról különböző kontinensekről... Az űr kiállításon egy nagy gömbön láthattuk a Földet, megmutatták, hogyan változtak, mozogtak a kontinensek az évezredek során. Láthattuk a hatalmas 2011-es japán földrengés következményeit. Megmutatták, hogyan forog a Föld a Nap körül egy évben, mikor melyik földrész van a napos oldalon és árnyékban, és ennek hogyan változnak a nappalok és éjszakák. Az emberi test kiállítás is nagyon érdekes volt, megnézhettük a szívritmusunkat, megmérhettük, hogyan változik a testhőmérsékletünk szeles időben, egy sugárzó gép segítségével láthattuk az ereinket, megmérhettük a lépéseink távolságát, sétálásunk gyorsaságát... Nagyon érdekes volt.
Egy IMAX 3D mozi is van a múzeumban, ahol egy filmet néztünk a tenger élővilágáról.

Este Sarah mondta, hogy egy partira megy, az egyik barátjához és ha van kedvem, menjek velük. Csak összejönnek, beszélgetnek, szórakoznak. Így aztán én is csatlakoztam hozzájuk. Vacsi után átjött Melanie (Sarah barátnője) és először a Starbucks-ba mentünk egy forró csokira, majd egy kis kocsikázás és sétálás után mentünk a barátokhoz. Őszintén szólva érdekesek voltak, de viccesek és mindenki jófej. Sarah is nagyon rendes volt, bemutatott mindenkinek és végig velem volt.

Péntek délben Sarah, Sam, Steve és én elindultunk kirándulni egyet. Boulder-be és Fort Collinsba mentünk el. Boulder-ben egy teagyárba látogattunk, majd Fort Collinsba mentünk, ahol Sarah-nak az egyeteme van és a kis háza, amit 5 másik egyetemistával bérel. (Boulder kb 35 perc, Fort Collins nagyjából 1 órára van tőlünk.)
A teagyár nagyon tetszett! A Celestial Seasióoning nevű teát készítik itt. Ez a legnagyobb teagyár az Egyesült Államokban, több, mint 1,6 billió (1600 millió) csészényi teát adnak el évente. Rengeteg féle teát készítenek (én is ezt a teát iszom, nagyon finom). Láthattunk, megszagolhattunk néhány hozzávalót (pl. citromfű), egy terembe mentünk, ahol tealeveleket tárolnak, egy másik teremben a mentát raktározzák, aminek olyan erős illata volt, hogy szinte könnyeztünk. Láttuk, hogyan csomagolják, rakják dobozba a teát. Érdekes volt látni, hogyan dolgoznak a gépek, milyen gyorsak. (Az jutott eszembe, mennyivel gyorsabban készíthetnek el sokkal több árut, mint nem is olyan régen, amikor emberek csomagolták ezeket...) Kóstolhattunk is teát, különböző ízekben. Nagyon finom, tulajdonképpen én is ezt a teát szoktam inni itt.

Majd a teagyár után Fort Collins-ba mentünk, ahol Sarah-nak van egy kis háza és néhány másik egyetemistával laknak együtt. Aranyos kis ház néhány szobácskával. Örültem, hogy láttam, hol lakik Sarah.

Az egyetemet is megnéztük, ami hatalmas! Rengeteg épület tartozik hozzá, olyan, mint egy kis város. Óriási könyvtár, focipálya. 20 ezer diák (Mosonmagyaróvár 2/3-a) tanul itt!
Fort Collins-ban vacsiztunk, majd hazajöttünk.

Így telt ez a néhány napom karácsony után. Még van 2 hét szünet, jó hosszú. Tervezzük a korcsolyázást, Denverben van egy műjégpálya, a fák nagyon szépen ki vannak világítva mellette. 1-jén pedig a művészeti múzeumba megyünk Van Gogh kiállításra. Ezenkívül a szünetben azt az épületet is meglátogatjuk Denverben, ahol pénzt nyomtatnak. (3 pénzverde van az egész Egyesült Államokban: San Fransisco-ban, Philadelphia-ban és itt, Denverben.) Szóval van néhány terv a szünetre. :-)